Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Goodyear, 2021 yılında ihracatını artırdı

Güncelleme :01.03.2022

 2020 yılında Türkiye’nin 71’inci, Türk otomotiv sektörünün ise 14’üncü en büyük ihracatçısı olan Goodyear, zorlu geçen 2021 yılında da ekonomi için katma değer yaratmaya devam ederek ihracatını 237 milyon ABD dolarına çıkardı. Goodyear, 2021 yılında üretimini ton bazında %25 artırırken, satış hacmini %4, net satış gelirlerini ise bir önceki yıla göre %45 oranında artırdı.

TÜRKİYE’de 2021 yılında toplam otomobil üretimi, tedarik sorunları nedeniyle bir önceki yıla oranla %8 azalarak 782.835 adet düzeyinde gerçekleşti. Goodyear küçülen pazara rağmen orijinal ekipman lastiği ve pazarın en önemli tedarikçisi olduğu hafif ticari araç lastiği üretiminde satışlarını adet bazında %18 artırma başarısı gösterdi. 

2021 yılında pozitif bir ivmeyle başlayan Türkiye tüketici lastikleri yenileme pazarı, yılı da büyümeyle kapattı. Sektöre yeni bir boyut kazandıran Eagle Sport 4Seasons ve kendi sınıfının sigortalı tek lastiği olan EfficientGrip Cargo 2 başta olmak üzere yeni ürün lansmanları, yaz ve kış kampanyaları, lastik sigortası ve yol yardımı hizmetleri, yeni kazanılan perakende satış noktaları ve tüketicilerin lastik satın alma deneyimlerini risksiz hale getirmeyi hedefleyen “Sıfır Temas” uygulamaları, Goodyear’ı 2021 yılında Türkiye’de tüketici lastikleri sektöründe başarıya taşıdı. 

2021 yılında bir önceki yıla göre yatay bir seyir izleyen Türkiye ticari lastikler yenileme pazarında, Goodyear yeni filo kazanımları, ileri teknoloji hizmet çözümleri ve tüm Türkiye’de Goodyear standartlarında servis hizmeti veren TruckForce bayileri sayesinde yılı büyüme ile kapattı. Yıl içinde pazarın değişen ihtiyaçlarına yönelik uygulan kampanyalar da pazar payı artışında etkili oldu.

Goodyear Lastikleri Türkiye Genel Müdürü Mahmut Sarıoğlu konuyla ilgili olarak şöyle konuştu: "İhracatımızı artırarak Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettik. Daralan otomotiv pazarına rağmen, Goodyear olarak faaliyetlerimiz ivmesini korudu. Yenileme pazarında da olumlu sektör trendlerinden faydalanmaya devam ettik. Tüketicilerin lastik yenileme talebi hızını korudu ve biz de bu pazarda güçlü sonuçlar elde ettik.”

Sarıoğlu sözlerine şöyle devam etti: "Taşımacılık sektörü rekor yük hacmine doğru ilerlerken, biz de Goodyear olarak en büyük ticari müşterilerimizin yüksek talebiyle karşılaştık. Bunun sonucunda, filo lastik hacminin pandemi öncesi seviyelerin oldukça üstünde olmasıyla, ticari faaliyetlerimiz 2021’de güçlü bir performans ortaya koydu.” 

Bu haber 2725 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.