Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Pireli P7 Corsa Classic D3b Lastikler İlk Kez Costa Smeralda Rallisinde Kullanıldı

Güncelleme :13.04.2022

 Pirelli’nin yeni lastiği en prestijli tarihi ralli otomobilleri için geliştirildi. 

Maksimum sürüş kabiliyeti ve performans ile birlikte aşınmanın azaltılması lastiğin temel özellikleri arasında yer alıyor 

Pirelli, Costa Smeralda Uluslararası Tarihi Otomobiller Rallisi sırasında A Grubu otomobiller (1990’a kadar üretilen) kategorisi için geliştirdiği klasik serisinin en yeni lastiği olan P7 Corsa D3B’yi 235 40/17 ebadıyla tanıttı.

 Bu yeni kuru asfalt lastiği, aşınmayı azaltmak için optimize edilen sert bir hamurla tamamen revize edilmiş bir konstrüksiyonu bir araya getiriyor. Pirelli mühendislerinin özel olarak geliştirdiği bu konstrüksiyon, bu otomobillerin belirgin niteliği olan düşük süspansiyonu mükemmel bir şekilde bütünlerken genellikle sert olabilen sürüşü optimize ediyor. Bu tasarım sonuçta sürüşü iyileştirmenin yanı sıra güvenliği artırıyor ve genel olarak performansı yükseltiyor. 

 Türkiye’de ‘Şampiyonların Fabrikası’ olarak bilinen İzmit Fabrikası’nda üretilen P7 Corsa D3B, P7 Classic yelpazesindeki diğer tüm lastikler gibi beyaz Pirelli logosu ve döneme ait işaretlerle geçmişe saygı duruşunda bulunuyor.

 Başarılı kariyerinin büyük kısmını Pirelli ile yaşayan iki kez dünya şampiyonu ve yeni lastiğin ‘manevi babalarından’ biri olan Miki Biasion da Porto Cervo servis parkında gerçekleştirilen lansman etkinliğinde hazır bulundu. 

 Pirelli Ralli Etkinlikleri Müdürü Terenzio Testoni şu açıklamayı yaptı: “Bu yeni lastik, Lancia Delta gibi ralli tarihini şekillendiren otomobiller için yaratıldı. P7 Corsa Classic D3B, kullanan ekiplerin daima çok beğendiği sert hamurlu asfalt lastikleri yelpazemizde bir evrimi temsil ediyor. Tarihi ralli otomobillerine en son teknolojiyi getiren bu yeni lastik, dünya çapındaki etkinliklerde edindiğimiz deneyimin ürünü olarak performansı ve güvenliği artırıyor.”

 Çok farklı koşullarda ve zeminlerde iyi çalışacak şekilde tasarlanan P7 Corsa Classic serisi, tarihi ralli pilotlarının yanı sıra klasik ralli otomobili koleksiyoncularının da taleplerini karşılayan yenilikçi teknolojiler sunmak için geliştirildi.

 Yeni D3B sert lastik, çok aşındırıcı asfalta sahip ve sıcaklığı 25 dereceyi aşan 20 kilometre veya daha uzun etaplar için tasarlandı. Bu sayede 10 - 30 derece arası ortam sıcaklıklarında normal asfalt zemin için sunulan orta hamurlu P7 Corsa Classic D5’in yanında konumlanıyor. Ayrıca, 0-15 derece arası ortam sıcaklıklarında düzgün asfalt için sunulan yumuşak hamurlu P7 Corsa Classic D7 de bulunuyor. Son olarak, ıslak ya da ıslak-nemli karışımı zeminler için de P7 Corsa Classic W7 sunuluyor. 

Bu haber 3477 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.