Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları
Elektrikli araç bataryalarında “nakliye” sorunu ilk sırada Güncelleme :10.01.2023 Toplam 60 ülkede küresel tedarik zinciri yaklaşımı ile fark yaratan CHEP, yeni nesil batarya tedarik çözümleriyle firmaların finansal istikrarını etkileyecek riskleri ortadan kaldırıyor. CHEP, “Battery In Focus” çalışma grubuyla da otomotiv endüstrisinin güvenli, verimli ve sürdürülebilir bir Lityum İyon batarya tedarik zinciri geliştirmek için daha hızlı hareket etmesine yardımcı oluyor.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilte Derneği (ODMD) verilerine göre Türkiye'de elektrikli otomobil satışları Ocak-Kasım 2022'de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 157,3 yükseldi. Kullanıcılar geleneksel fosil yakıtlı araçlardan uzaklaşırken, Lityum-İyon bataryalar, otomotiv tedarik zincirindeki en kritik bileşenler olarak önemini koruyor. Bataryalar, doğru taşınmadığı hallerde yıkıcı patlayıcı sonuçlar doğurabiliyor. Bu durum firmalara ambalajlama, depolama ve taşıma konusunda sürekli değişen maliyetlerle zorluk yaşatıyor. 2018’den bu yana elektrikli batarya üretimi, nakliyesi, kullanımı ve imhasıyla bağlantılı tüm alanlardan uzmanların bir araya geldiği “Battery In Focus” forumuna liderlik eden CHEP, maliyet ve israfı azaltmak için müşterilerin ambalaj çözümünü tamamen optimize etmesini destekliyor. Tasarım yazılımı ile optimum paket yoğunluğu hızlı bir şekilde hesaplanabiliyor ve hatta gerekirse ihtiyaca yönelik özel ambalajlar da geliştiriliyor.
“Çalışma grubu ile önemli ilerlemeler kaydediyoruz”
Yeniden kullanılabilir konteynerlerin, karton alternatiflerinden daha fazla koruduğunu vurgulayan CHEP Türkiye Otomotiv Ülke Temsilcisi Derya Çınar “Bu alanda, Lityum-İyon batarya tedarikine yönelik tehditler, kullanım ömrü yönetimi, geri dönüşüm ve imha, sigorta uygulamaları gibi dikkat edilmesi elzem durumlar bulunuyor. Tüm bu zorluklar, otomotiv tedarik zincirinin pek çok farklı bölümünü etkiliyor. Endüstrinin başarılı, hızlı, güvenli ve uygun maliyetli bir şekilde sürdürülebilir araçlar üretmesi için bu noktalara dikkat etmesi şart. CHEP olarak “Battery In Focus” forumu ile otomotiv sektörünün batarya tedarik zincirindeki zorlukların üstesinden gelebilmesi için sektör genelinde iş birliği yapmayı hedefledik. Otomotiv endüstrisinin ve nakliye tedarik zincirinin tüm bölümlerinden liderlerin yanı sıra yönetim danışmanları ve hukukçular gibi dışarıdan uzmanları bir araya getiren çalışma grubu ile önemli ilerlemeler kaydediyoruz” dedi.
“BM-sertifikalı konteynerler tedarik ediyoruz”
Tedarik zinciri ortağı olarak, az maliyetle daha fazla batarya taşıdıklarını, belirsizlikleri ve atıkları azalttıklarını ifade eden Çınar: “ Li- Ion batarya ambalaj ve nakliyesinde tedarik zinciri ortağı olarak müşterilerimize özel çözümler sunuyoruz. Küresel tecrübemiz ve otomotiv endüstrisindeki çalışma deneyimizle de maliyet, risk ve israf azaltan yeniden kullanılabilir çözümlerimizle dikkat çekiyoruz. Aynı zamanda otomotiv tedarik zincirleri için gerekli standartları karşılayan, mevcut riskleri optimize eden, tehlikeli madde taşımacılığı için ilgili tüm gereklilikleri ve sertifikaları karşılayan BM-sertifikalı konteynerler tedarik ediyoruz. Paylaşılmak ve yeniden kullanılmak üzere tasarlanan konteynerler, Li-Ion bataryalara çok daha fazla koruma sağlıyor. Kullanım öncesi tüm konteynerlerimizin onarım, bakım ve tedarikiyle de ilgileniyoruz. Talepteki değişiklikler ne olursa olsun, müşteriler her zaman ihtiyaç duyduğu kalitede doğru ambalaja sahip oluyor” ifadelerini kullandı. Bu haber 1467 kere okunmuştur.
|
|