Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Goodyear lastiklerinin kullanıldığı Avrupa FIA 2013 Kamyon Yarışları sona erdi

Güncelleme :10.10.2013

 Avrupa’da Formula 1’den sonra en çok seyirci çeken, pistte Goodyear lastiklerinin kullanıldığı heyecan dolu Avrupa FIA 2013 Kamyon Yarışı başarıyla tamamlandı.

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, Avrupa Kamyon Yarış Şampiyonası'na 9 yıldır lastik tedarik ediyor. Bu sezon on ayak üzerinden gerçekleşen şampiyona İtalya Misano'da 18 Mayıs'ta başlayarak, 12 Ekim’de Fransa Le Mans’da son buldu. Goodyear, özel olarak üretilen Kamyon Yarışları Lastikleri ile tüm takımları sezon boyunca destekledi.

FIA 2013 Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası için özel olarak tasarlanan ve geliştirilen Goodyear lastikleri, “Federation Internationale de l’Automobile” (FIA) tarafından onaylanan tek örnek oldu. 

2011, 2012 FIA Avrupa Kamyon Yarışı Şampiyonu olan Jochen Hahn ile yine geçmiş yıllarda şampiyon olan Antonio Albacete arasında Goodyear lastikleri ve MAN marka kamyonları kullanarak gerçekleşen heyecan dolu yarış, oldukça ilgi gördü. 

2013 kamyon yarışları programı 10 ayaktan oluştu ve serinin tüm lastikleri Avrupa Kamyon Yarış serisi organizatörü TRO (Kamyon Yarış Organizasyonu) tarafından sağlandı. Özellikle Avrupa'da yapılan kamyon yarışları için tasarlanıp geliştirilen 315/70R22.5 Goodyear Kamyon Yarış lastiklerinin performansından tüm sürücüler memnun kaldı. Goodyear Kamyon Yarış lastiği, laboratuvarlarda ve pistlerde geniş çaplı testler sonucunda geliştirilerek, yalnızca özel kullanımının getirdiği zorlu teknik gereksinimleri karşılamakla kalmayıp, Goodyear ürünleri için uygulanan tüm mevcut kalite standartlarıyla ve Avrupa UNECE Regülasyonu 54 ile de uyumludur.

Kamyon yarışları 1984 yılında başladı

Kamyon yarışları 1984 yılında İngiltere'nin Donington Park alanında gerçekleşen bir yarış ile başladı. İlk yarışın çok başarılı olmasının ardrından 1985 yılında FIA Avrupa Kamyon Yarışı Şampiyonası başlatıldı. Başlangıçta, yarışan kamyonlar normal yolda giden sıradan traktörlerdi, ancak kısa zaman sonra ciddi modifiyeler sayesinde güç çıkışları birkaç yüz beygirden 1000'in üzerine çıktı. Kamyonların güvenli hale gelmesi ve emisyonlara katı bir düzenleme getirmek için kısa sürede yönetmelikler getirildi. 

Avrupa Kamyon Yarış Şampiyonası hakkında ek bilgi için www.truckrace.org adresini ziyaret  edebilirsiniz.

Bu haber 3698 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.