Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Hyundai Avrupa'da Rekor Pazar Payına Ulaştı

Güncelleme :19.01.2023

Hyundai, Avrupa’da yüzde 4.6 pazar payına ulaşarak 518.566 adet satış gerçekleştirdi.

Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu ana pazarlarda iddiasını artırarak konumunu güçlendirdi. 

Hyundai'nin 2022 global satışları ise yıllık yüzde 1,4 artışla 3,94 milyon adede ulaştı.

 Hyundai, belirsizliğin damgasını vurduğu 2022 yılında Avrupa'daki konumunu güçlendirmeye devam etti. Son zamanlarda geliştirdiği yeni teknolojiler ve güçlü ürün gamıyla tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, başarılı satış sonuçlarıyla da sektör genelindeki ortalamasını yükseltti. Hyundai, 2022 yılında Avrupa’da 518.566 adet satarak yüzde 4,6'lık bir pazar payına ulaşmayı başardı. Bu rakamın 126 bin adetini ise EV modeller oluşturdu. Satışlarının yüzde 21’i EV modeller olan Hyundai, grup olarak Avrupa’da 200 binden fazla tamamen elektrikli (BEV) araç satmış oldu. Bu arada, IONIQ 5 ve IONIQ 6’nın global satışları ise 100 bin adet seviyesine ulaştı. 

Hyundai'nin 2022 global satışları da yıllık yüzde 1,4 artışla 3,94 milyon adede ulaştı. Buna ek olarak, Almanya, İspanya, İtalya, Fransa ve Birleşik Krallık'taki rekor performanslarla da pazar payları büyümeye devam etti. Hyundai, asıl önemli yükselişini ise İspanya'da gösterdi ve yüzde 7,3 gibi rekor bir pazar payına ulaştı. Bu rakam 59.503 adet yeni trafiğe çıkan Hyundai modelleriyle gelmiş oldu. İngiltere pazarı da Hyundai için önemli bir başarı anlamına geliyor. Hyundai, yüzde 5'lik bir pazar payı alarak toplam 80.419 adet sattı. Bu satış adeti, Birleşik Krallık'taki bugüne kadarki en yüksek pazar payı olarak tarihe geçiyor.

 Hyundai, Türkiye’de de satışlarını ve pazar payını artırdı

Hyundai, tüm dünyada satış adetlerini ve marka değerini artırken, ülkemizde de yükselişi sürdürüyor. Hyundai Assan, 2022 yılında 208 binden fazla araç üreterek bir önceki yıla göre yüzde 28 artış gösterdi. İhracat rakamları ise 2022 yılında 176.664 adet olarak gerçekleşti. 

İzmit’te üretilen araçların yüzde 85’ini yine 40’tan fazla ülkeye ihraç eden Hyundai, geçtiğimiz yıla göre ihracat gelirini de yüzde 25 artırarak 2 milyar euro seviyesine çıkardı. 

Türkiye’nin en çok sevilen markalarından biri olarak, 1997 yılından bu yana kesintisiz olarak üretime devam eden Hyundai Assan, geçtiğimiz 25 yılda 2.6 milyon adet üretip bunun 2 milyondan fazlasını da ihraç etti. 

2023 global satış hedefi 7.5 milyon adet

Hyundai Motor Company, 2023’te grup satışlarını yüzde 10 üzerinde artırarak toplamda 7.5 milyon adetlik satış adetine ulaşmayı hedefliyor. Hyundai’nin en önemli büyüme stratejisi ise 2030 yılına kadar 17 adet elektrikli modeli tanıtıp, yıllık 1.8 milyon adet elektrikli araç satışına ulaşmak.

Bu haber 1477 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.