Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Pirelli Kış Lastikleri ile Karlı ve Buzlu Yollar Kabus Olmaktan Çıkıyor

Güncelleme :25.10.2013

 Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın geçtiğimiz yıl yürürlüğe soktuğu yönetmelik ile yolcu ve yük taşıyan araçlara, 01 Aralık – 01 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanma zorunluluğu getirildi. Bu yıl denetimlerin daha arttırılacağı yönetmelik ile kış aylarında meydana gelen trafik kazalarında ciddi azalma söz konusu. Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, kış lastiklerinin can ve yol güvenliği açısından büyük önem taşıdığını ve bu yönetmelik ile birlikte kar yağışlarının trafik için kabus olmaktan çıkacağını ve trafik kazaların ciddi oranda azalacağını belirtti.

 TÜİK’in açıklamalarına göre her yıl karlı ve buzlu zeminde yaklaşık 16.000 trafik kazası meydana gelmektedir. Trafik kazalarının +7 derecenin altındaki hava koşullarında özellikle karlı ve buzlu zeminde meydana gelmesi, yaya ve yol güvenliği açısından kış lastiğini ön plana çıkarmaktadır.

 +7 derecenin altındaki hava koşullarında kış lastiği kullanımı yol ve can güvenliği açısından büyük önem taşımaktadır. Kış lastikleri, fren ve yol tutuş performanslarında yaz lastiklerinden farklı içeriklere sahip oldukları için kış aylarında en iyi performansı sunuyorlar. Karlı ve buzlu zeminde yol tutuş ve fren mesafesi gibi performanslarını tam olarak sergileyemeyen lastikler istenmeyen sonuçlara yol açabilmektedir. Aracınızın marka ve modeli ve güvenlik donanımı en üst seviyede olsa bile +7 derecenin altındaki hava koşulları ile karlı ve buzlu zeminde kış lastiklerinin olmaması,  güvenliğiniz açısından ciddi sorunlara yol açabilmektedir.  Yapılan testlerde de ortaya konmuştur ki kış lastikleri 90 km hızla giderken yaz lastiklerine göre 5 metre daha kısa fren mesafesi sağlıyor.  Kış lastikleri ayrıca yaz lastiklerine göre ıslak zeminde %10 karlı zeminde de %20 oranında daha kısa fren mesafesi sağlamaktadır.

 Büyüyen kış lastiği pazarı

Türkiye lastik pazarı yenileme pazarı olarak yaklaşık 14 milyon adetlik bir pazardan oluşuyor. Bunun yaklaşık 3,5 milyon adedini yani %30’unu kış lastikleri oluşturuyor. Yeni yönetmelikle birlikte artan kış lastikleri bilinci doğrultusunda kış lastik pazarı oransal olarak %15’den %30’a çıktı. 2013 sonunda ise kış lastiklerinin 4- 4,5 milyon adetlere çıkacağını öngörülmektedir.

 Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük kış mevsiminin yaklaşması ile birlikte sürücüleri kış aylarında kış lastiği kullanımı hakkında uyararak: “Pirelli olarak, 2012 yılında yürürlüğe giren 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında yolcu ve yük taşıyan ticari araçlarda kış lastiği kullanımı zorunluluğu yönetmeliğini can ve yol güvenliği açısından destekliyoruz. ” dedi ve “Kış lastikleri gerek kauçuk yapısıyla gerek lastik sırt deseni ile kış aylarında ve özellikle karlı buzlu zeminlerde en iyi yol tutuş ve performans için bir seçim değil zorunluluktur. Kış lastiklerinin ticari araçlarda zorunlu olması ile birlikte kış aylarında hafızalarımıza kazınan kapanan yol ve yoğun trafik sahneleri azalacaktır. Medya ve uzman kişilerin de bilinçlendirme çalışmaları ile kış lastiği bilinci artış göstermektedir ancak hala karlı havalarda yol kenarlarında kara saplanan araç görüntülerinden kurtulabilmiş değiliz.  Bunların artık hiç yaşanmaması için Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de kış lastiği zorunluluğunun genişletilmesi gerekmektedir” dedi.

 Kış lastikleri yönetmeliğini sosyal sorumluluk açısından da desteklediklerinin altını çizen Aşkın Bedük, “Tüketicilerimizin kış lastiklerini ek bir maliyet olarak görmemesi gerektiğinin altını çizmek isteriz. Kış lastikleri parası erken ödenen bir yatırım gibi de düşünülebilir. Kullanılamayan lastikler tüm yetkili satıcılarımızın sağladığı depolama hizmeti ile korunmaktadır. Yaz ve kış lastiği olarak 2 set lastik aldığınız takdirde soğuk havalarda kış lastiği, sıcak havalarda yaz lastiği kullanarak hem güvenliğinizi sağlamış hem de lastik ömrünü artırmış olursunuz. Bu nedenle kış lastiklerini ektra bir maliyet değil güvenlik için yapılmış bir yatırım olarak da görebiliriz. “ şeklinde de görüşlerini dile getirdi.

 Unutulmaması gereken bir diğer konu da kış lastiklerinin sağladıkları güvenlik avantajından yararlanmak için diş derinliklerinin düzenli olarak kontrol edilmesi ve diş derinliklerinin 4 mm’nin altında olmaması gerektiği. Ayrıca, aracın dört lastiğinin de kış lastiği olarak değiştirilmesini tavsiye edilmektedir. Eğer farklı tip lastikler kullanılırsa örneğin 2 yaz ve 2 kış lastiği kullanımında patinaj, aracın dengesinin bozulması ve yoldan çıkma gibi durumların oluşma tehlikesi çok yüksektir ve bu nedenle güvenliği tehlikeye atan sonuçlara neden olabilir.

 Pirelli ise yetkili satıcıları vasıtasıyla sağladığı depolama hizmeti, yola devam ve tyrelife lastik sigortası programlarıyla ile tüketicilerine kış lastikleri konusunda destek olmaya devam etmektedir.

 

 

 

 

 

 

Bu haber 3492 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.