Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Toyota Avrupa Pazarında Yüksek Satışlarıyla Parlamaya Devam Etti

Güncelleme :03.05.2025

Toyota Avrupa bu sonuçlara göre Ocak-Mart 2025 döneminde, bir önceki yıla göre yüzde 0.4 oranında büyüme kaydederek 321 binin üzerinde satış adedine ulaştı.

Toyota, 2025 yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Toyota Avrupa bu sonuçlara göre Ocak-Mart 2025 döneminde, bir önceki yıla göre yüzde 0.4 oranında büyüme kaydederek 321 binin üzerinde satış adedine ulaştı. Avrupa pazarının yüzde 2 civarında daraldığı bir ortamda Toyota, gösterdiği bu performansıyla bir kez daha Avrupa’da en çok tercih edilen ikinci marka oldu.

 Böylece Toyota’nın tam hibrit, şarj edilebilir hibrit, tamamen elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçlardan oluşan çoklu mobilite stratejisi, başarısını bir kez daha kanıtladı. Toyota Avrupa’nın elektrifikasyona sahip modelleri bu satışların yüzde 78’ini oluşturdu. Bununla birlikte Toyota’nın tam elektrikli satışları önceki yıla göre yüzde 30 oranında ve şarj edilebilir hibrit satışları ise yüzde 155 oranında artış gösterdi. İlk üç ayda Toyota’nın en çok tercih edilen modelleri 49 bin adetle Yaris Cross, 45 bin adetle Yaris, 41 bin 175 adetle Corolla ürün gamı ve 41 bin 830 adetle Toyota C-HR oldu.

Toyota Türkiye’de de rekora gidiyor

Toyota Türkiye’de de yüksek performansıyla öne çıkmaya devam ediyor. Geniş binek ve hafif ticari araç ürün gamıyla 2024 yılını Türkiye’de tüm zamanların en yüksek satış adetleriyle tamamlayan Toyota, 2025 yılına da güçlü bir başlangıç yaptı. İlk üç ayda 23 bin 135 adetlik toplam satışa imza atan Toyota, yüzde 8.4’lük bir pazar payı elde ederek toplam pazarda en çok satılan ikinci marka oldu. 

 Nisan ayında gerçekleştirdiği lansmanla birlikte Toyota Professional hafif ticari araç ailesine tamamen yeni modeller katan Toyota, Mayıs ayından itibaren PROACE MAX modelinin yanı sıra Hilux GR SPORT’u da müşterileriyle buluşturacak. 

 Türkiye’de hibrit pazarının da lideri olan Toyota, hafif hibrit, tam hibrit ve şarj edilebilir hibritleri kapsayan pazarda yüzde 21 pazar payı ile lider konumda bulunuyor. Toyota’nın tam hibrit pazarında ise yüzde 70’lik payla açık ara liderliği devam ediyor. İlk üç ayda 13 bin 298 adet tam hibrit satışı gerçekleştiren Toyota’nın Türkiye’deki toplam binek satışlarda hibrit satış oranı yüzde 65 olarak dikkat çekiyor.

Bu haber 4299 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.