Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Continental Sürdürülebilir Hammaddelerle Lastiği Yeniden İcat Ediyor!

Güncelleme :10.11.2025

 Lastik üretiminde geri dönüştürülmüş PET, çelik ve çevre dostu COKOON teknolojisinin kullanımını genişleten Continental, beş yıl içinde lastiklerinde kullanılan yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzeme oranını en az yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor. Yakın zamanda atık yağlardan elde edilen sentetik kauçuğu lastik üretiminde kullanmaya başladığını duyuran Continental, bu gelişmelerle lastiğin ham maddesini yeniden tanımlıyor.  

Continental, lastik üretiminde yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımını her geçen gün artırarak adeta lastiği yeniden icat ediyor. Konu hakkında açıklama yapan Continental Lastik Malzeme Geliştirme ve Endüstrileştirme Başkanı Dr. Matthias Haufe, “Tekerleği yeniden icat etmiyoruz ama lastiği daha sürdürülebilir malzemeler ve çevreyle daha uyumlu üretim süreçleriyle yeniden tasarlıyoruz” dedi. Matthias Haufe; “Sadece kauçuk değil, kauçuğa şekil veren ve lastiği güvenli kılan malzemelere de odaklanıyoruz. Geri dönüştürülmüş çelik ve PET şişelerden elde edilen polyester iplik, sürdürülebilir lastik üretimi için önemli bir adım. Her alternatif malzeme bizi bu hedefe bir adım daha yaklaştırıyor” diyerek sözlerini tamamladı.

Döngüsel ekonomi ilkelerine sıkı sıkıya bağlı kalan Continental, tedarikçilerini de sürdürülebilir malzemeler geliştirmeye ve sunmaya teşvik ediyor. Küresel lastik üreticisi, sürdürülebilir üretim hedefi doğrultusunda geri dönüştürülmüş çelik, PET şişelerden elde edilen polyester iplik ve kimyasal içermeyen yapıştırma teknolojisi COKOON’u üretim süreçlerine dahil etti. Geçtiğimiz yıl lastiklerinde ortalama yüzde 26 oranında yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzeme kullanan şirket, bu oranı kısa sürede yüzde 40’a yükseltmek için tedarik zincirini de dönüştürüyor.

Comtinental, tekstil üreticisi OTIZ ile birlikte geliştirdiği ContiRe.Tex teknolojisi sayesinde PET şişeleri yüksek performanslı polyester ipliklere dönüştürüyor. SGS onaylı bu yöntem, fosil bazlı alternatiflere kıyasla yüzde 28 daha az CO₂ emisyonu sağlıyor. Bu malzeme pek çok ödüle layık görülen UltraContact NXT gibi modellerinde halihazırda kullanılıyor.

Kordsa iş birliğiyle geliştirilen COKOON teknolojisi ise, lastiklerde tekstil takviye malzemeleriyle kauçuğun bağlanmasını sağlarken resorsinol ve formaldehit gibi zararlı kimyasalların kullanımını ortadan kaldırıyor. Sektörde sürdürülebilir dönüşümü teşvik etmek amacıyla Continental bu teknolojiyi açık kaynak olarak sunuyor. Continental, bu yaklaşımıyla yalnızca kendi üretim zincirinde değil, tüm lastik endüstrisinde çevre dostu inovasyonun önünü açıyor.

Bu haber 2166 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.