Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Bridgestone’dan “Lastik Aşınması Tahmini”ne Yönelik Yeni Teknoloji

Güncelleme :03.01.2015

Bridgestone Corporation, lastik aşınması ve diş derinliğinin tahmin edilmesine yönelik yeni bir teknoloji geliştirdiğini duyurdu. Bridgestone’un CAIS (Temas Alanı Bilgi Algılaması) konseptine dayanan  yenilikçi teknolojisi, güvenli bir sürüş sağlarken, tasarruf imkanı da sunuyor.

CAIS standartlarına dayandırılan yeni teknolojide, normal sürüş sırasında lastiklerin diş derinliğindekidurum değişikliği verisinin toplanması için lastiklerin iç kısmına sensör yerleştiriliyor. Sensörler, bilgileri analiz ederek diş aşınmasıtahminiyapıyor ve sürücüye lastik durumu hakkında gerçek zamanlı takip imkanı sağlıyor.

Lastik diş derinliğinin aşınması, çekişin düşük seviyede olma olasılığını arttırarak ıslak zeminde lastiğinyola tutunma kabiliyetini azaltabiliyor. Ayrıca, eşit olmayan veya orantısız aşınmaya sahip lastikler, araç arızasına neden olma konusunda daha fazla risk taşıyor. 

Lastik algılama teknolojisi daha kaliteli sürüş deneyimi sunuyor

Sürücülere, kalan diş derinliği ve lastiklerin eşit bir aşınmaya sahip olup olmadığı gibi gerçek zamanlı lastik bilgileri sunan Bridgestone’un bu teknolojisi, kullanıcıların lastik değişimi için en uygun zamanı belirlemesini sağlayarak daha iyi sürüş koşullarına katkıda bulunacak. Lastiğin kullanım ömrünü uzatan bu teknoloji aynı zamanda eşit olmayan aşınmayı önlemeye yardımcı oluyor.

Bridgestone, bu teknolojiyi uygulamaya alarak kullanıcısına güvenli bir sürüş sağlarken, tasarruf imkanı da sunuyor.Bridgestone, yenilikçi lastikleri ve teknolojisi ile güvenli sürüşü destekliyor. 

 CAIS’e Genel Bakış (Bridgestone’un Algılama Teknolojileri)

 

Aşınma Tahmini Teknolojisine Genel Bakış

(1) Lastiklerin iç kısmına yerleştirilen ivmesensörleri, lastik dişlerindeki bükülmeleri algılar. Bu bilgiler daha sonra kablosuz iletişim aracılığıyla araçta yer alan analiz cihazınailetilir. Sensör sisteminin gücü, yine lastik içerisine yerleştirilen bir jeneratörle sağlanır.

(2) Araca monte edilmiş olan analiz cihazı, lastiğin aşınma durumunu tahmin etmek üzere gerçek zamanlı olarak iletilen verileri analiz eder.

(3) Teknoloji, lastiğin aşınma durumunu tahmin ederek, tüketicilerin dişler aşınmadan önce lastikleri değiştirmesineimkan tanıyarak lastik değişimi  için idealzamanlamayı daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Genel olarak bu teknoloji, daha güvenli bir sürüş deneyimine katkıda bulunur ve kullanıcıların maliyetleri azaltmasına yardımcı olur.

Bu haber 3126 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.