Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka ve Sürdürülebilirlik Paneline Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

Güncelleme :10.12.2024

"Yapay Zeka ve Ekonomi" ana temasıyla bu yıl 8.’si düzenlenen İstanbul Ekonomi Zirvesi'nin sponsorları arasında yer alan Borusan Otomotiv ve BMW Türkiye, zirvede "Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka ve Sürdürülebilirlik" konulu panele ev sahipliği yaptı. Moderatörlüğünü usta gazeteci Hakan Çelik’in gerçekleştirdiği panelde Borusan Otomotiv Dijital Dönüşümden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Gökhan Yoluaçık, Fütürist- Ekonomist - YK Danışmanı ve Yazar Ufuk Tarhan, Digitopia CEO’su ve Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) Kurucusu Halil Aksu ve KPMG Türkiye Yeni Nesil Teknoloji Çözümleri Lideri ve Şirket Ortağı Engin Şayan otomotiv sektöründe yapay zeka alanındaki yenilikler ve sürdürülebilirlik çalışmalarına dair bilgi verdi.

 Otomotiv sektörünün sürdürülebilirlik ve dijitalleşme alanındaki dönüşümden payını fazlasıyla aldığını ve hızlı ve radikal bir dönüşümün içinde olduğunu belirten Borusan Otomotiv Dijital Dönüşümden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Gökhan Yoluaçık, yapay zeka konusunda da ciddi adımlar attıklarını söyledi. İş ve deneyim süreçlerinde yapay zeka kullanımının belirli bir olgunluk seviyesi gerektirdiğini belirten Yoluaçık, “Bu amaçla Borusan Otomotiv Grubu bünyesinde bir Ar-Ge merkezi kurduk. Özellikle kısa adımlarla ve çabuk kazanımlarla ilerleyip kazanımlarımızı şirket içine yaymayı hedefliyoruz. Ar-Ge merkezimizi kullanarak insan kaynağımızı hızlı biçimde yeni süreçlere uyumlandıracağız. Bundan sonraki dönemde, hızlı bir şekilde yapay zeka kullanımını süreçlerimizin bir parçası haline getireceğiz.” dedi. 

 Borusan Otomotiv Grubu’nun elektrifikasyon konusunda olduğu gibi yapay zeka entegrasyonunda da öncü şirket olmayı hedeflediğini belirten Yoluaçık, “Elektrifikasyon yalnızca tüketiciye bir elektrikli araç sunmaktan ibaret değil, tüm süreçleriyle elektrikli mobilite deneyimini yaşatmak anlamına geliyor. Örneğin Borusan Otomotiv Grubu olarak elektrikli şarj istasyonlarıyla ilgili cep telefonu uygulamamız ChargeIQ üzerine yapay zekayı da entegre ederek, ‘akıllı rota’ seçeneğiyle kullanıcılarımızı zaman ve enerji tasarrufuna yönlendirmeyi hedefliyoruz.” dedi. 

 Borusan Otomotiv Grubu’nun fiziksel lokasyonların yanında dijital kanallarda da premium hizmet ve deneyim sunmayı birincil hedefi kabul ettiğini belirten Yoluaçık, “Fiziksel ve dijital hizmeti bir arada sunabilmek tüketici açısından gerçek değeri oluşturuyor. Biz bu doğrultuda müşteri deneyiminin her aşamasında bu iki alanı birleştiren fijital süreçler de tasarlıyor ve bu alana yatırımlarımızı sürdürüyoruz.” dedi. 

 Fütürist, Ekonomist, YK Danışmanı ve Yazar Ufuk Tarhan, "Gelecek, bize verdiği sinyallerle aslında neler getireceğini uzun süredir söylüyor: Sürdürülebilirliği en üst çatı olarak sunuyor ve 'Sürdüremezseniz, devamınız mümkün değil' diyor. Enerji sorununu çözmek, daha akıllı bir dünya kurmak ve yapay zeka gibi teknolojilerden yararlanarak yönetişim sistemlerini düzeltmek artık bir zorunluluk." dedi.

 Digitopia CEO’su ve Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) Kurucusu Halil Aksu, “Yapay zeka, daha önce icat ettiğimiz teknolojilerden daha hikmetli gözüküyor. İlk kez bir teknoloji sadece bizim kas gücümüzü, yük taşıma kabiliyetimizi ya da birtakım mekanik işleri değil; yaratıcılığımızı, düşünce kabiliyetimizi ve medeniyet üretme yeteneğimizi elimizden alacakmış gibi gözüküyor. Artık yapay zeka, medeniyetimizin bir parçası ve insanlığa değer katacak şekilde kullanmayı şirket olarak da birey olarak da hepimizin öğrenmesi gerekiyor.” dedi.

 KPMG Türkiye Yeni Nesil Teknoloji Çözümleri Lideri ve Şirket Ortağı Engin Şayan ise “Ateş ilk bulunduğunda, insanlık bununla ilk tanıştığında o ateşte yemek pişirebildi ama yangın çıkararak kendisine ve çevresine zarar da verebildi. O yüzden bir yapay zekanın artısını eksisini çok iyi anlamak lazım. Borusan Otomotiv ile yapay zeka projelerini, kullanım vakalarını belirlemeye çalışıyoruz. Burada çalışma alanlarımızı fonksiyonlar halinde ele alıyoruz. İnsan kaynakları, finans, satış & pazarlama veya satış öncesi ile satış sonrası gibi farklı departmanlarla workshoplar yaparak doğru kullanım vakalarını belirlemeye çalışıyoruz.” dedi.

Bu haber 1957 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
TESK Başkanı Palandöken'den esnafa elektrikte "özel tarife" talebi... 09.02.2025
SEDAŞ Ekipleri Zorlu Kış Koşullarıyla Mücadele Ediyor... 07.02.2025
Ford Otosan ve Mars Logistics’ten Karbonsuz Taşımacılık ... 07.02.2025
Chery 2025 Yılındaki İlk “WCWL” Kullanıcı Etkinliğini Ankara’da Gerçekleştirdi! ... 07.02.2025
Enerjisa Enerji’den depremin yıl dönümünde Hatay’a eğitim desteği... 07.02.2025
Otowatt İle Elektrikli Araçlar Yeşil Enerjiyle Buluşuyor... 07.02.2025
Oruç Reis, Somali Denizi'nde Sismik Çalışmalarını Yüzde 50 Tamamladı... 07.02.2025
Castrol, Honda HRC’nin Ana Sponsoru Olarak MotoGP’de Güçlerini Birleştiriyor... 07.02.2025
Mercedes-Benz, Şennik Turizm’in filosunu 202 adetlik araç teslimatı ile güçlendirdi ... 07.02.2025
2025’te Enerji Krizi mi, Devrimi mi? Yeni Nesil Yönetim Stratejileri Şekilleniyor!... 07.02.2025
Uludağ Elektrik, Yaz Kış Demeden Sokak Hayvanlarına Destek Olmaya Devam Ediyor... 07.02.2025
TORA 19. Geleneksel SEÇ Haftasını Başarıyla Tamamladı!... 07.02.2025
Borusan Port, yakıt tüketimini ve emisyonlarını önemli ölçüde azalttı... 07.02.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.