Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları Mercedes-Benz Almanya'da 95 km/s Seviye 3 otonom sürüş için onay aldı![]() Alman Federal Motorlu Taşımacılık Kurumu, DRIVE PILOT'un 95 km/s versiyonunu onayladı.Almanya'da 2025 baharında satışa sunulması bekleniyor.DRIVE PILOT müşterileri, güncellemeyi ücretsiz alabiliyor.Mercedes-Benz, şartlara bağlı olarak sunulan otomatik sürüş sistemi DRIVE PILOT'u güncellemesinin ardından Alman Federal Motorlu Taşımacılık Kurumu’ndan da onay aldı. DRIVE PILOT’un 2025’in başında Almanya'da satışa sunulması hedefleniyor. Bu güncellemeyle DRIVE PILOT, standart üretilen bir araçta şartlara bağlı sunulan otomatik sürüş sistemleri (SAE Seviye 3 ) arasında en hızlısı haline geliyor. Bu sistem, iki lüks sedan otomobil serisi olan S-Serisi ve EQS’te opsiyonel olarak sunuluyor. DRIVE PILOT'u olan araçlar, internet üzerinden (kablosuz güncelleme) veya araç servislerinden, güncellemeyi ücretsiz olarak alabiliyor. Yazılım güncellemesi için araçta herhangi bir değişiklik yapılmasına da gerek bulunmuyor.
Son güncellemeyle DRIVE PILOT, 13 bin kilometreden fazla uzunluğa sahip Alman otoban ağının tamamında belirli koşullar altında 95 km/s’e kadar akan trafikte kullanılabilecek. Bu da araç sahiplerinin otomatik sürüş modunda daha sık ve daha uzun süre araç kullanmadan seyahat etmesine olanak tanıyarak zamanlarını daha iyi değerlendirmelerini sağlayacak. DRIVE PILOT etkinleştirildiğinde sürücünün TV izlemek, gazete okumak (fiziksel olarak veya MBUX sistemi üzerinden), çalışmak veya sadece dinlenmek gibi seçenekleri değerlendirmesine yasal olarak izin veriliyor.Güvenlik için yedekli sistem mimarisiDRIVE PILOT'un bu güncellenmiş versiyonu için güvenlik en önemli öncelik olmaya devam ediyor. Elektrik, direksiyon ve frenleme gibi önemli fonksiyonlar iki kez entegre edildiği için sistem yedekli bir tasarıma sahip. Gerekirse sistem, sürüşü her zaman sürücüye aktarabiliyor. Sürücünün giderek artan şekilde uyarılması ve devralma süresi dolmasına rağmen kontrolü geri alamaması durumunda (örneğin ciddi bir sağlık sorunu nedeniyle), sistem uyarı ışıklarını devreye sokarak aracı kontrollü şekilde durana kadar yavaşlatıyor. Sistemde, kameralar, radarlar, ultrasonik sensörler ve LiDAR (lazer-radar) gibi 35'ten fazla sensör kullanılıyor. Bunlar farklı fiziksel prensiplere göre çalışıyor ve çevrenin hassas ve gerçek zamanlı tespiti için yedekler oluşturuyor. SAE Seviye 3 ve üstünde LiDAR kullanımı, Mercedes Benz’in sunduğu güvenli otonom sürüş için de çok önemli bir yere sahip. Özel konumlandırma sistemi, çok ayrıntılı dijital bir haritanın yardımıyla, DRIVE
|
Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ. |