Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Denizyolundaki Navlun Artışı Karayoluna Talebi Arttırdı

Güncelleme :28.07.2021

 Denizyolu taşımacılığında yaşanan konteyner sıkıntısı ve beraberinde getirdiği navlun artışı, karayolu taşımacılığına olan talebi arttırdı. Pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla artan talebe konteyner yetişmiyor, Asya'dan Batı'ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyordu. Bunun sonucu olarak konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300'ü geçti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; denizyolu konteyner taşımacılığında Avrupa yönüne ihracat taşımalarında yaşanan navlun artışı nedeniyle, Avrupa yönlü konteyner taşıma taleplerinin karayoluna yöneldiği ve karayolu taşıma taleplerinin artmakta olduğunu dile getirdi ve konuyla ilgili alınması gereken önlemlerin altını çizdi.

Karayoluna taleplerin artması nedeniyle Avrupa sınır kapılarındaki yoğunluğun bayramdan sonra daha da yükseleceğini ve kapılardaki bekleme sürelerinin uzamasının beklendiğini dile getiren UTİKAD Başkanı Emre Eldener; “Bu yoğunluğun karşılanması ve beklemelerin azaltılması için sınır kapılarındaki Türk ve diğer taraftaki gümrük memurlarının vardiyalarının aynı anda değiştirilmesinin sağlanması gerekiyor” dedi.

Eldener; “T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan 2021 yılı (Ocak-Haziran) verilerine göre ticari amaçla yük taşımacılığı yapan araç sayılarına ulaşmak mümkündür. 2021 yılı Ocak- Haziran aylarında Kapıkule Sınır Kapısı’ndan ticari amaçla yük taşımacılığı gerçekleştiren araç giriş-çıkış sayısı 354.610 olarak kaydedilmiştir. Yine aynı döneme ait Hamzabeyli Sınır Kapısı’na ait araç giriş-çıkış sayısı 144.321, İpsala Sınır Kapısı için ise bu sayı 68.479 olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli için Bulgar tarafındaki memur sayılarının arttırılması gerektiğine vurgu yapan Eldener; “Bu önlemlerin alınması için Türkiye devletinin ve Bakanlık yetkililerimizin sınırdaş diğer devletlerle acilen gerekli tedbirleri alma yönünde adım atmalarını bekliyoruz. Belirttiğimiz önlemlerin alınmasıyla denizyolunda artan navlunlara alternatif olan karayolu taşımacılığında ihracat kapasitemizin arttırılması ihracatçılara can simidi olacaktır” diye konuştu.

 

Bu haber 2317 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Dünyanın enerjisi İzmir’de buluşuyor... 27.04.2024
Astor Enerji’ den Sosyal Sorumluluğa Yenilikçi Yaklaşım... 26.04.2024
Akaryakıt sektörünün duayen ismi Ahmet Mert Yılmaz’dan 2.kitap: “Sedef Parmaklık”... 26.04.2024
İpragaz’ı kuran duayen iş insanı Yücel Kurttepeli, hayatını kaybetti… ... 26.04.2024
JAECOO, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Yeni Enerjili Ürünlerini Sergiliyor!... 25.04.2024
Scania Türkiye’nin İlk Laboratuvarı Geleceğin Teknisyenlerini Yetiştirecek... 25.04.2024
“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”... 25.04.2024
Teksan, 23 Nisan’da Hatay’da çocuklarla buluştu... 25.04.2024
Gaziantep-Şahinbey Belediyesinde Akaryakıt Yönetiminde Yeni dönem; Asis Otomasyon İle Dönüşüm Başlıyor... 25.04.2024
İlklerin Öncüsü Propay Ödeme Teknolojileri'nden 23 Nisan'a Özel Anlamlı Proje: İlk Kredi Kartım İlk Yazar Kasam... 25.04.2024
DEPSAŞ Enerji'den tarımsal sulama abonelerine borç uyarısı... 25.04.2024
AB'nin enerji sepetinde son 3 yılda Rus gazının yerini LNG aldı... 25.04.2024
IEA: 2030 hedefleri için batarya kurulumlarının hızlanması gerekiyor... 25.04.2024
Vestel elektrikli araç şarj istasyonları ‘Kesintisiz Hayatın Gücü’nü sunuyor... 25.04.2024
Siemens Türkiye’nin Enerji Çözümleri, Uşak OSB’de Yıllık 2 Milyon TL Tasarruf Sağlıyor... 25.04.2024
Renault Trucks Fest ile yeni Renault Trucks modelleri Türkiye turuna çıkıyor ... 25.04.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.